©2019 by Percom. Proudly created with Wix.com

5S Consulting

Chaos op de werkplek. Dozen liggen opgestapeld, Werktuigen liggen niet op hun plaats, bureaus verdrinken onder het papier, je administratie is een grote warboel, je verliest je weg op sharepoint en shared drives. Teams vinden niet wat ze nodig hebben en er is een warboel in de hoofden van medewerkers.

 

5S gaat over veel meer dan een lenteschoonmaak. 

Weet jij waar alle nuttige informatie zich bevindt? Is ze onmiddellijk bruikbaar of moet je er eerst mee aan de slag voordat je écht kan beginnen werken? 

Seiri   =   Sorteren   =>   Wat heb je nodig en wat kan weg?

Seiton   =   Schikken   =>   Orden alles op een logische manier zodat je alles snel kan vinden

Seiso   =   Schoonmaken   =>   Ruim de omgeving op en hou je "werktuigen" netjes

Seiketsu   =   Standaardiseren   =>   Bouw een systeem of schema om de eerste 3 S'en te ondersteunen

Shitsuke   =   Standhouden   =>   Garandeer dat het systeem blijft werken en gedragen wordt in je teams